دکتر شایان عرفانیان مدرس فروش استاد دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ پیشرفته ، مدیریت، بازاریابی و ف

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه خصیصه هایی دارد.

مشاور دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی که وقتی میشنوم قطعا نیشخندی روی چهرم میشینه. تا حالا قبل از اینکه فقط سرچ کنی مشاور دیجیتال مارکتینگ یا مشاور بازاریابی اینترنتی یا هر عبارت دیگه که همین مفهمومو میرسونه به این فکر کردی کسی که پیداش میکنی باید چه ویژگی هایی داشته باشه. اصلا مشاور دیجیتال مارکتینگ وظیفش چیه. مدت هاست تمایل دارم این مقاله رو بنویسم اما اصلا فرصت فراهم نشد. اول میخوام راجع به مشکلات حوزه مشاوره بگم. چرا در ایران هنوز مفهمو مشاوره درست در فرهنگمون جا نیوفتاده؟؟؟. تا حالا شده یک بار به دقت بهش فکر کنید که دلیل این موضوع چی هست. یه دنیا براتون حرف دارم بریم با هم بررسیش کنیم.

برای آشنایی با وظایف یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید خاطرنشان کرد میل به درآمدزایی از طریق شبکه‌های مجازی و اینترنت در کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایرانی به طرز چشمگیری رو به افزایش است و به همین دلیل حتی شرکتهای خارجی درحال سرمایه گذاری و یا فعالیت در این حوزه در کشورمان هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

تولید محتوا جذاب قلب دیجیتال مارکتینگ (اینفوگرافیک)

محتوا”البته جای این مسئله هم خالیه که اینفوگرافیک ها هیچ وقت نمیتونند جای محتوای متنی رو بگیرند. خصوصا در موتور های جستجوگری همچون گوگل. اما بی اثر یه کم اثر هم نیستند. نوع اثرشون متفاوته.  (در بخش هایی از سئو تاثیر میگذارن که معمولا اکثر سایت ها در توسعه اون موارد ضعف دارند.) پس ساده از موضوع رد نشید.

همانطور که بارها هم گفته شد امروزه محتوا نقش اساسی و مهمی را در پیشرفت وبسایت ما بازی میکند به گونه ای که به تمامی سایت ها در هر حوزه ای پیشنهاد می شود حتما بخشی را برای تولید محتوای معتبر و جذاب در نظر بگیرند. باید به گونه ای رفتار کنید که امکان تبدیل محتوای وبسایت به یک آهنربا را فراهم کنید و بتوانید به کمک محتوای موجود کاربران زیادی را جذب کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

آموزش سئو و تحلیل الگوریتم مرغ مگس خوار در سایت شما

در مقالۀ امروزمان می‌خواهیم کمی در زمان سفر کنیم. البته راه دوری نمی‌رویم، در این سفر به همین ۱۰-۱۲ سال پیش سری می‌زنیم و می‌بینیم که از آن زمان تا کنون جستجو با گوگل دچار چه دگرگونی‌هایی شده است. سپس با یکی از الگوریتم‌های گوگل به نام مرغ مگس خوار دیدار می‌کنیم و حسابی با او آشنا می‌شویم. در ادامه جناب مرغ مگس‌خوار همسفر ما شده و حرف‌هایی از علاقه‌اش به رفتار کاربران می‌گوید، نکاتی راجع به سئو را گوشزد می‌کند و آیندۀ جستجوها را به ما نشان می‌دهد. اگر اهل سفرهای شگفت‌انگیز هستید و می‌خواهید اطلاعات مفید و به درد بخوری گیرتان بیاید، کمربندهای ایمنی را محکم ببندید و با ما همراه شوید.

قدیم‌ها جستجو در گوگل به چه شکلی بود؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

ریپورتاژ آگهی موشک SEO در دیجیتال مارکتینگ

ریپورتاژ آگهی موشک SEO در دیجیتال مارکتینگ عنوانی بود که بهتر از این پیدا نکردم. حقیقتا ریپورتاژ آگهی جهشی در سئو وب سایت شما رو به ارمغان میاره. همانطور که  قبلا گفته بودیم ، یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ‌های خبری، تاثیری است که می‌توانند در رتبه گوگل سایت شما داشته باشند. در واقع، اکثر کسب و کارها بیشتر برای گرفتن بک لینک‌های قویِ دائمی است که به فکر خریدن رپورتاژ‌های خبری می‌افتند. با توجه به اهمیّت بالایی که بحث سئو و دیجیتال مارکتینگ در انتشار رپورتاژ دارد، ما در این بخش از سری رپورتاژ می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به این مساله داشته باشیم.

شما در این مقاله درباره تاثیر رپورتاژهای خبری در سئو یک وب‌سایت خواهید خواند و نظر گوگل درباره بک لینک های ساخته شده از این طریق را متوجه خواهید شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

اینفلوئنسر مارکتینگ، خطرات آن و اینفلوئنسر های ایران

اینفلوئنسر مارکتینگ مطلبی که بالاخره منتشر شد! هفته گذشته یادداشتی نوشتم در مذمت سپردن یکجای دل و دین به دست شاخ‌ و شوخ‌های اینستاگرام؛ درباره اینکه چرا نباید وقتی یک کسب‌وکار شرافتمندانه دارید، مرعوب تعداد فالوئرهای این به‌اصلاح اینفلوئنسرها شوید و آینده و آبرویتان را بگذارید روی داریه این معرکه‌بگیران فضای مجازی. در این مطلب که استخوان‌بندی اصلی آن، ترجمه یک مطلب خارجی است، گزارشی داده‌ام از یک ماجرای فضاحت‌بار که اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در آمریکا باعث و بانی‌اش بوده‌اند.
این روزها گمان می‌رود صحبت‌کردن از دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی در دنیای اینترنت، بدون توجه به اینفلوئنسرها تقریبا امری محال است. اما به‌راستی اینفلوئنسر کیست و چقدر باید برای تبلیغ یک محصول روی آنها حساب باز کرد و چقدر مصرف‌کنندگان یا همان مردم عادی باید چشم‌شان به توصیه‌ها و نوشته‌ها و لایک‌های آنها باشد؟ خیلی ساده اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم اینفلوئنسرها یا همان چهره‌های تاثیرگذار کسانی هستند که در شبکه‌های اجتماعی حضوری قدرتمند و در نتیجه هزاران و گاه میلیون‌ها دنبال‌کننده یا فالوئر دارند. عکس‌ها، ویدئوها، پست‌ها و توییت‌ها و حتی کامنت‌های آنها لایک می‌گیرند، به اشتراک گذاشته می‌شوند و پای آنها کامنت زیادی درج می‌شود. در بیشتر موارد این چهره‌های تاثیرگذار، خارج از دنیای مجازی هم سلبریتی و مشهور هستند؛ خواننده‌ای چون سلنا گومز، مدلی چون بلا حدید، بازیگری چون دواین جانسون یا شخصیت‌های مشهوری چون کیم کارداشیان از این دست اینفلوئنسرهای فضای مجازی هستند که در دنیای واقعی هم اگر کسی آنها را در خیابان ببیند، به احتمال زیاد می‌شناسدشان. برخلاف شاخ‌های خودمان که برخی‌هاشان اگر مودم‌تان را خاموش کنید، از زندگی شما حذف خواهند شد!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

دیجیتال مارکتینگ پلاس با رویکرد افزایش چریکی فروش اینترنتی

دوره تکنیکال دیجیتال مارکتینگ و تکنیک های بازاریابی اینترنتی با رویکرد افزایش چریکی فروش اینترنتی

 با محوریت سئو و افزایش رتبه وب سایت ها در گوگل و همچنین مباحث دیگر بازاریابی اینترنتی شامل : شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها در افزایش فروش آنلاین ، ایمیل مارکتینگ ، راهکار های توسعه تولید محتوا جهت افزایش بهره وری و درآمد می باشد. همچنین لازم به ذکر است، در دوره مهارتی که ماهانه یک بار در مجتمع دیجیتال مارکتینگ ایران برگزار می شود و هر شخصی با حداقل دانش میتواند در این دوره شرکت کرده و مباحث را به آسانی بیاموزد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

معجزه دیجیتال مارکتینگ و داستان نجات با تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ و اعجازش در کسب و کار سرآغاز خوبیست برای این مطلب. قرار است امروز یکی از معروف‌ترین داستان‌های موفقیت یک کسب و کار در جهان را بشنویم. کسب و کاری که در شرف سقوط بود و توانست با وارد شدن به فضای آنلاین و استفاده از تولید محتوا نجات پیدا کند. قهرمان این داستان هم، یک سازنده استخر به نام مارکوس شریدان است. خود من، داستان مارکوس را چند سال پیش در اینترنت خواندم. و این داستان به کل نگاه من به یک کسب و کار درست و موفق را تغییر داد. بله، این همان داستانی است که در مطلب دیگرم راجع به صداقت در کسب و کار بود، دربارۀ آن به شما گفته بودم.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

دیجیتال مارکترهای تنبل خلاقیت و نوآوری بیشتری دارند؟!!

اکثر ما دیجیتار مارکتر ها میگیم امشب انجامش می‌دهم…نه، فردا شب….اصلا از شنبه شروع می‌کنم! بدون اینکه من چیزی بگویم، همه شما می‌دانید که در مورد چه چیزی دارم حرف می‌زنم: تعلل! هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که تابحال در هیچ کاری خصوصا امور دیجیتال مارکتینگ تعلل نکرده است! همه ما هم بعد از اینکه کلی وقت هدر می‌دهیم، در نهایت خیلی پشیمان می‌شویم و به خودمان می‌گوییم که: “کاش همان موقع انجامش داده بودم”.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان