بازاریابی شبکههای اجتماعی معمولاً به صورت B2C (تجارت الکترونیکی بین شرکت و مشتری) در نظر گرفته میشوند، اما تحقیقات جدید ثابت کردهاند که این نوع تجارت میتواند به صورت B2B (تجارت الکترونیکی بین ۲ شرکت) نیز انجام شود. این نوع تجارت، به اندازهای کارآمد است که میتواند بهعنوان اصلیترین شیوهی بازاریابی شبکههای اجتماعی در نظر گرفته شود.
نتیجهی نظرسنجی وب سایت Ombono از ۱۱۵ متخصص بازاریابی در مورد روشهای بازاریابی B2B نشان داد که ۷۹% متخصصان، شبکههای اجتماعی را موثرترین کانال بازاریابی دانستهاند. ۳۸% آنها نیز اعلام کردند که در سال جدید بودجهی اضافی شرکت را روی بازاریابی شبکه های اجتماعی صرف خواهند کرد.