دکتر شایان عرفانیان مدرس فروش استاد دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ پیشرفته ، مدیریت، بازاریابی و ف

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

اهمیت بونس ریت BOUNCE RATE در دیجیتال مارکتینگ

نرخ پرش یا بونس ریت (به انگلیسی Bounce Rate) در دیجیتال مارکتینگ از میزان پرش های کاربران از یک صفحه وب سایت محاسبه می شود. اما این پرش به چه معناست؟ Bounce زمانی به کار میرود که…

برای موفقیت هر پروژه ای در مبحث دیجیتال مارکتینگ، داشتن آماری دقیق و کلی از وضعیت آن پروژه امری ضروری است. وبسایت ها نیز از این قائده مستثنی نیستند. موفقیت یک وبسایت به عوامل بسیار زیادی وابستگی دارد که یکی از آنها داشتن آمار و اطلاعات دقیق از رفتار بازدیدکنندگان سایت است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

آموزش روش افزایش فالوور لایک و کامنت اینستاگرام

آموزش روش افزایش فالوور لایک و کامنت اینستاگرام

مدت زیادی نیست که شبکه اجتماعی اینستاگرام بین کاربران اینترنت جهان محبوب شده است. اما در همین مدت کوتاه، این سرویس توانسته است بین شبکه های اجتماعی به خوبی بدرخشد. امروز، اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان یکی از محبوب‌ ترین و پر کاربردترین شبکه های اجتماعی است و در ایران نیز استفاده گسترده ای از آن میشود.

اینستاگرام نه تنها محیط مناسبی برای تبلیغات برندهای شخصی و کوچک است، بلکه بستر بسیار قدرتمندی برای تبلیغات برندهای بزرگ دنیاست.

معمولاً در نخستین روزهای راه اندازی یک پروفایل در اینستاگرام ممکن است با کمی فعالیت می توانید تعداد قابل توجهی فالوور و لایک به دست بیاورید، اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که روند رو به افزایش تعداد فالوورهای شما کند می شود. همچنین، میزان لایک شدن عکسهای شما با مقدار رشد دنبال کنندگانتان متناسب نیست. یعنی به میزانی که از تعداد فالوور های خود انتظار دارید، برای عکس های خود لایک جمع آوری نمی کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

چگونه بهترین مدرس های دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم؟

با گرم شدن دوره های دیجیتال مارکتینگ در کشور و تب و تاب هجوم علاقه مندان به این دوره های اموزشی، اولین سوالی که مطرح می شود این است که از کجا تشخیص دهیم بهترین اساتید دیجیتال مارکتینگ چه ویژگی دارند.

در این مقاله به صورت دقیق به بررسی عوامل تشخیص این مهم و همچنین به تحلیل گذشته دیجیتال مارکتینگ و دوران پسا دیجیتال خواهیم پرداخت. شاید این جمله را در کلاس های دیجیتال مارکتینگ یا دوره های اموزش بازاریابی اینترنتی توسط اساتید زیاد بشنوید: “تصور نکنید با گذراندن ۲۰ ساعت کلاس توانایی انجام دقیق بازاریابی اینترنتی را دارید، باید اوت سورس کنید” جمله ای که این روز ها با مراتب از دانشجویان می شنوم و سخت آزارم میدهد. فارغ از این تفاسیر غلط، حضور اساتید بازاریابی سنتی در این بین بیش از همه دانشجویان را آزار میدهد در حالی که دیجیتال مارکتینگ بیش از آنکه استراتژی های مارکتینگ باشد، تکنیک های دیجیتال و انلاین است و جالب این جاست که خود این دوستان در سیستم مارکتینگ اینترنتی خودشان وا مانده اند. تنها کافیست به صفحات شبکه اجتماعی این اساتید و وب سایتشان مراجعه کنید تا در تشخیص استاد ایده ال، انتخاب بهتری داشته باشید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

تفاوت استراتژی بازاریابی محتوا با کانتنت مارکتینگ چیست!

اگر در چند وقت گذشته عبارت بازاریابی محتوا یا تولید محتوا به گوش شما نخورده باشد، احتمالاً برای این بوده که در محل کار خود حضور نداشتید و به تعطیلات رفته بودید. چرا که امروزه دیگر هر کسب و کار آنلاین (و آفلاینی) درباره بازاریابی محتوا صحبت می‌کند. اما استراتژی محتوا چطور؟ آیا تا به حال این کلمه به گوشتان خورده است؟ آیا هیچ ایده‌ای دارید که استراتژی محتوا به چه معناست؟

در دنیای بازاریابی اینترنتی، عبارت بازارایابی محتوا به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از عبارات پر مصرف است. البته هیچ شکی هم نیست که بازاریابی محتوا امری بسیار مهم و ضروری برای هر کسب و کار اینترنتی است و تمامی اقداماتی که یک کسب و کار آنلاین در این راستا انجام می‌دهد تاثیرگذار خواهد بود. اما عبارت استراتژی محتوا نیز به اندازۀ بازاریابی محتوا اهمیّت دارد و با اینحال کمتر کسی به آن اشاره می‌کند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان

آموزش نصب گوگل آنالیتیکس برای آنالیز سایت

در این مطلب قرار است نصب و راه اندازی سرویس گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را، که در بین ایرانی‌ها به نام‌های گوگل آنالیز و گوگل آنالیتیک هم شناخته می‌شود، آموزش بدهیم. توجه فرمایید که آموزش ارائه شده مربوط به جدیدترین روش نصب گوگل آنالیتیکس، یعنی استفاده از گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) است که توسط خود گوگل پیشنهاد می‌شود و به شما کمک می‌کند که در آینده سرویس آنالیز گوگل را به راحتی مدیریت کنید. حالا شاید بپرسید که گوگل آنالیتیکس اصلاً چیست و چرا باید آن را بر روی سایت یا اپلیکیشن موبایل خود (اندروید یا iOS) نصب کنید؟

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دکتر شایان عرفانیان